facebook tracking

Mediasuunnittelijan työssä oppii vain tekemällä

Työskentelen Dinglellä digitaalisen median suunnittelijana. Mun työtehtäviin kuuluu mainonnan suunnittelu, toteutus, ylläpito, optimointi ja raportointi. Suunnittelen esimerkiksi missä kanavissa asiakkaan kannattaa näkyä, ketä ja kuinka paljon on mahdollista tavoittaa eri kanavissa ja minkälaisella budjetilla. Suunnittelutyön lisäksi huolehdin siitä, että sisällöt näkyvät oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikealle yleisölle. Päivittäisessä tekemisessä aikaa kuluu paljon oikeiden kohdeyleisöjen määrittämiseen, median ostamiseen sekä mainonnan tuloksien seuraamiseen, optimointiin ja raportointiin. Tämän lisäksi pidän myös koulutuksia some-kanavista ja mainonnasta.

Aloitin Dinglen Media & Analytics -tiimissä harjoittelijana joulukuussa 2015. Sitä ennen työskentelin Oulun yliopistossa, jossa myös opiskelin markkinointia pääaineenani. Pian valmistumiseni jälkeen halusin kuitenkin muuttaa Oulusta Helsinkiin parempien työmahdollisuuksien perässä. Pääsin Googlen Adwords Academy -koulutusohjelmaan, jonka yhteydessä hain Dinglelle harjoitteluun. Kun etsin potentiaalisia harjoittelupaikkoja, ajatus työskentelystä digi- tai mainostoimistossa tuntui ensin hypyltä tuntemattomaan, koska maailma oli mulle täysin vieras. Kun aloitin Dinglellä, huomasin nopeasti olevani täysin oikeassa paikassa! Meidän tiimi on aivan ihana ja töissä tuntuu usein siltä, kuin hengaisi kavereiden kanssa, vaikka tehdään töitä. Se kertoo mun mielestä paljon meidän kulttuurista.

Palkitsevinta mun työssä on se, että näen analytiikkaa seuratessa tosi konkreettisesti sen, miten työ sujuu. Jos esimerkiksi kampanja ei mene odotetulla tavalla, mun pitää miettiä, mistä se johtuu ja tehdä muutoksia esimerkiksi kohdennukseen, kampanjarakenteeseen tai miettiä sisältöön tehtäviä muutoksia yhdessä sisällöntuottajan kanssa. Musta on myös hienoa katsoa taaksepäin ja huomata, että olen kehittynyt todella paljon siitä kun aloitin! Sain alusta asti paljon vastuuta ja omia asiakkuuksia, mikä mahdollisti sen, että pystyin harjoittelemaan käytännössä kaikkea oppimaani. Nykyisin asiakkuudet, joita hoidan ovat paljon isompia ja vaativampia ja mulla on asiakkuuksia laidasta laitaan hyvin erilaisilta toimialoilta.

Mediasuunnittelu on todella haastavaa ja tässä työssä ei tule koskaan valmiiksi, koska opittavaa on todella paljon ja kanavat kehittyvät koko ajan. Työ on luonteeltaan myös sellaista, että konkreettisen työn oppii vain tekemällä. Tulevaisuudessa haluaisin tehdä vielä isompia asiakkuuksia sekä enemmän myös strategisen tason suunnittelutyötä.

Mahtavien ihmisten lisäksi parasta Dinglellä on vapaus ja vastuu. Meillä oman työpisteen ja työajan saa määritellä itse, kunhan työt tulee tehtyä. Voin esimerkiksi pitää etäpäivän ja työskennellä kotona, jos siltä tuntuu, mutta usein haluan tulla toimistolle, koska täällä on niin hauskaa!

Johanna Tolonen / Digital Media Planner


Joko Dingle on työpaikkasi?

Osallistu rekrytointiin, löydä seuraava kollegasi.

email
@dingle.fi
  • Aku Korhonen
  • Anita Lankinen
  • Anniina Mikkola
  • Anniina Perätalo
  • Arla Behm
  • Hanna Lassi
  • Janna Jokinen
  • Jan Zapasnik
  • Joel Hokkanen
  • Joel Parsons
Teamtailor

Urasivu Teamtailorilta